Privacy verklaring

Privacy statement

AVG - Nieuwe Europese privacywetgeving (update 2022)

BattiQ voldoet aan de nieuwe Europese privacywetgeving (AVG). Binnen dit kader vindt op een verantwoorde en veilige wijze verwerking plaats van klant- en persoonsgegevens. Uitsluitend daartoe bevoegde medewerkers hebben hierbij toegang tot klant- en persoonsgegevens.

Klanten kunnen desgewenst inzage krijgen in hun gegevens en zo nodig correcties laten doorvoeren.

Bij beëindiging van een overeenkomst zullen relevante gegevens uit onze systemen worden verwijderd.

KVK - Nieuwe regels voor online verkopen per 28 mei 2022

BattiQ voldoet aan de nieuwe regels van de KVK. Per 28 mei 2022 hebben alle bedrijven die online producten aanbieden te maken met een informatieplicht en nieuwe regels voor onder andere je reviews, prijzen, aanbiedingen en ‘gratis’ digitale diensten. Lees hieronder welke 6 veranderingen deze nieuwe regels inhouden.

Webshop reviews

Per 28 mei 2022 zijn wij verplicht op onze webshop, social media en platform bij producten reviews en beoordelingen onderstaande voorwaarden te vermelden:

  1. Hoe je controleert dat deze recensies van klanten zijn die dat artikel hebben gekocht en gebruikt. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een controle op verdachte patronen, zoals veel recensies in korte tijd voor een bepaald product of de aanwezigheid van identieke teksten bij producten.
  2. Of je alle positieve en negatieve reviews van producten verwerkt.
  3. Of er sprake is van sponsoring en of je voor beoordelingen betaalt.

Op social media is het daarnaast verboden valse consumentenbeoordelingen, zoals het (laten) plaatsen van likes, weer te geven.

Consumenten gaan op beoordelingen en aanbevelingen af. Met deze uitgebreidere informatieplicht kan een klant beter en eerlijker oordelen of de reviews oprecht zijn en een afgewogen beslissing nemen om iets wel of niet te kopen. BattiQ voldoet aan deze regel. 

Gepersonaliseerd aanbod

Wij geven klanten een persoonlijk aanbod voor goederen en diensten. Dus geen geautomatiseerd aanbod op basis van recente zoekopdrachten, aankoopgeschiedenis, woonplaats of andere bij jou bekende kenmerken. Alle klanten ontvangen van ons echte offertes die op maat gemaakt zijn en alleen op verzoek van de klant. Klanten kunnen hierdoor zelf besluiten na te gaan of ons aanbod echt aantrekkelijk is, door bijvoorbeeld een aanbieder te zoeken en zelf prijzen te vergelijken. BattiQ voldoet aan deze regel. 

Kortingen

Per 28 mei 2022 mogen bedrijven geen ‘willekeurige’ prijs meer nemen als uitgangspunt voor het geven van korting. Als men adverteert met van-voor-korting, moet je kunnen uitgaan van de laagste prijs die tenminste 30 dagen voorafgaand aan de kortingsactie gebruikt werd voor dat artikel.
Wel mogen er kortingen worden laten zien ten opzichte van de prijs van je concurrent of de adviesprijs van een bepaald product. BattiQ voldoet aan deze regel. 

‘Gratis’ online diensten

Wij bieden geen ‘gratis’ digitale diensten aan, waarvoor consumenten hun persoonlijke gegevens moeten opgeven. BattiQ voldoet aan deze regel. 

Online marktplaatsen

Wij hebben geen eigen online marktplaats. Alle producten die wij aanbieden, kopen wij zelf in en zijn dus precies op de hoogte van de kwaliteit, eigenschappen en garantievoorwaarden van het product. 

Vergelijkingssites

Wij zijn geen vergelijkingssite. Wij bieden of vergelijken geen producten van andere aanbieders. Wij bieden alleen producten aan die wij zelf inkopen bij de importeurs en Nederlandse groothandelaren.